Motor2025-02-06T08:51:12+01:00

Veelgestelde vragen motoren

Wat houdt transport van je motor in?2025-04-03T10:32:36+02:00

Classic Tours verzorgt het transport van je motor mits je deze optie hebt geboekt. Een aantal dagen voor vertrek breng je je motor naar een beveiligde locatie waar je de motor kunt achterlaten. Vervolgens wordt jouw motor inclusief (beperkte) bagage getransporteerd naar het startpunt (1e hotel) van de tour. Je motor is tijdens het transport verzekerd voor de dagwaarde met een maximum van € 10.000. Als dit bedrag te laag is dien je dit zelf bij te verzekeren bij je eigen verzekeraar.

Wat houdt reisbegeleiding in?2025-03-28T19:20:15+01:00

Bij onze tours is er altijd Nederlandse reisbegeleiding aanwezig en zij reizen de gehele tour met de groep mee. Ze verwelkomen je, halen je op van het vliegveld en brengen je naar het hotel (mits deze optie geboekt is) en zorgen ervoor dat je wordt ingecheckt in de hotels.

Wanneer ontvang ik de informatie?2025-01-15T11:42:33+01:00

Uiterlijk twee weken voor de vertrekdatum ontvang je alle reisinformatie, mits de reis volledig is betaald. In deze reisinformatie kun je alle reisbescheiden vinden zoals de routes, hotels, checklist, etc.

Waarom betaal ik een toeslag voor een eenpersoonskamer?2025-01-15T11:42:33+01:00

Hotels rekenen altijd een extra toeslag voor eenpersoonskamers. Deze toeslag is een compensatie voor het hotel, omdat je als alleengebruiker vrijwel altijd een tweepersoonskamer bezet.

Rijd je iedere dag in een groep?2025-01-15T11:46:02+01:00

Dat is aan jou. Je hebt de vrijheid om te vertrekken en aan te komen in het volgende hotel zoals je wilt. Vaak ontstaan er wel kleine groepjes binnen de groep die graag met elkaar rijden.

Moet ik een verzekering afsluiten?2025-01-15T11:42:33+01:00

Het is niet verplicht maar het is sterk aan te bevelen om een goede reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Er kan altijd iets gebeuren tijdens de reis of voordat je reis begint en je onverhoopt niet mee kan.

Moet ik een lidmaatschap bij een pechhulpdienst afsluiten?2025-04-03T10:33:29+02:00

Het is niet verplicht maar sterk aan te bevelen als je met je eigen motor gaat. Wij doen er alles aan om je weer op weg te helpen maar als dat niet lukt dan ben uiteindelijk toch aangewezen op een pechhulpdienst. Dit kan bijvoorbeeld via de KNMV.

Moet ik direct betalen nadat ik mijn reis geboekt heb?2025-04-03T09:19:53+02:00

Ja, aangezien wij na jouw boeking direct kosten gaan maken voor o.a. vliegtickets, hotels, transport, etc. Maar mocht de reis onverhoopt niet door kunnen gaan dan krijg je uiteraard 100% van het inschrijfgeld terug. Daarnaast zijn er ook annuleringsmogelijkheden en zijn wij aangesloten bij de GGTO zodat je bij calamiteiten altijd (een deel van je) geld terug krijgt.

Kan ik via Classic Tours een extra overnachting boeken?2025-04-03T09:21:39+02:00

Nee, helaas niet. Dit dien je zelf te regelen.

Kan ik mijn boeking wijzigen?2025-03-28T19:32:12+01:00

Mocht er na een boeking en facturatie toch nog een wijziging plaatsvinden, dan worden er door ons kosten in rekening gebracht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wijzigen van hotelkamers van twee naar één persoon, transport, vlucht etc. Deze kosten worden dan nader bepaald. Tot 4 weken voor aanvang kunnen er nog wijzigingen doorgevoerd worden, mits dit nog mogelijk is.

Kan ik mijn boeking annuleren?2025-03-28T19:32:44+01:00

Indien je de reis annuleert, dien je ons hiervan schriftelijk per mail op de hoogte te brengen. Daarna zullen wij jouw annulering verwerken en ontvang je een creditnota. Wij hanteren hiervoor de algemene voorwaarden.

Indien je nog een deel van de reissom van ons terugkrijgt, zul je een creditnota ontvangen. Het te ontvangen bedrag zal vervolgens binnen 10 werkdagen worden teruggestort. Eventueel gemaakte annuleringskosten kun je indien van toepassing indienen bij de verzekering.

Ik krijg pech tijdens de reis, wat moet ik doen?2025-01-15T10:17:55+01:00

Als je pech krijgt onderweg tijdens een etappe van de tour dan kun je de reisbegeleider contacteren. Aangezien hij ook de routes rijdt zal het nooit lang duren voordat hij ter plaatse is. Vervolgens zal hij tezamen met de monteur trachten om je weer op weg te helpen. Mocht dat niet lukken dan brengen wij je inclusief je motor naar het volgende hotel.

Hoeveel deelnemers heeft een reis?2025-01-15T10:17:04+01:00

Om het exclusief te houden en om de persoonlijke aandacht te garanderen hebben onze tours maximaal 12 deelnemers. Vanaf 8 deelnemers gaan onze reizen door. Indien wij genoodzaakt zijn de reis te annuleren wegens te weinig deelnemers, bieden wij altijd alternatieven of kan de reis kosteloos geannuleerd worden.

Hoe zit het met vignetten, milieustickers, tolwegen etc.?2025-04-03T09:24:23+02:00

Bovenstaande is niet van toepassing zolang je op onze routes blijft. Wijk je van de routes af, dan kan het wel zijn dat je deze nodig hebt en dien je hier zelf zorg voor te dragen. Indien je in dat geval meer informatie wilt, adviseren we je om contact op te nemen met bijvoorbeeld de ANWB.

Hoe wordt mijn bagage vervoerd?2025-01-15T10:19:38+01:00

De reisbegeleider zorgt ervoor dat je bagage van hotel naar hotel wordt gebracht. Het is wellicht wel verstandig om een rugzak of zadeltassen mee te nemen voor noodzakelijke dingen die je onderweg misschien nodig hebt.

Hoe ver van te voren moet ik mij inschrijven?2025-04-03T09:25:23+02:00

Het liefst zo ver mogelijk van te voren. Want we werken met kleine groepen en dat betekent dat een reis snel volgeboekt is. Daarnaast moeten we tijdig de vliegtickets, transport en hotelkamers reserveren want anders is dit mogelijk volgeboekt.

Hoe schrijf ik mij in voor een reis?2025-04-03T10:36:29+02:00

Je kunt je alleen inschrijven voor een reis via onze website en helaas niet telefonisch of per e-mail omdat dan de kans op fouten erg groot is.

  • Stap 1: kies voor een auto- of motorreis en klik op CLASSIC CAR TOURS of CLASSIC BIKE TOURS
  • Stap 2: klik op ‘+ extra informatie’  en klik daarna op een gewenste reis
  • Stap 3: lees de informatie bij de geselecteerd reis goed door en vink de gewenste opties aan zoals bijvoorbeeld ‘VLIEGTICKET + LUCHTHAVENSHUTTLE, MEERPRIJS 1-PERSOONSKAMER’, etc.
  • Stap 4: klik op ‘TOEVOEGEN AAN WINKELWAGEN’
  • Stap 5: controleer je geboekte reis in de winkelwagen en indien akkoord klik op ‘DOORGAAN NAAR AFREKENEN’. Bij  niet akkoord kun je de betreffende reis verwijderen door op ‘X’ te klikken en weer terug te gaan naar CLASSIC CAR TOURS of CLASSIC BIKE TOURS
  • Stap 6:  vul de velden met de gevraagde gegevens in waarmee je tevens een account aanmaakt. Selecteer daarna een betaalwijze (iDEAL, Banccontact, SEPA) en vink het vakje aan waarmee je akkoord gaat met onze algemene voorwaarden.  Daarna klik je op ‘BESTELLING PLAATSEN EN BETALEN’ en ga je naar de betaalpagina waar je de bank kunt selecteren om de betaling te voltooien. Je ontvangt vervolgens een inschrijfbevestiging op het door jou ingevulde e-mailadres.
Hoe ontvang ik de routes?2025-04-03T10:30:25+02:00

Iedere dag krijg je van ons de route in een GPX-file doorgestuurd die je kunt downloaden in je navigatie-app, deze moet wel compatible zijn met GPX-files. Google Maps kun je hier niet voor gebruiken! Of je kunt bij Classic Tours een navigatiesysteem te leen krijgen (Beeline Moto 2) die je door middel van de gratis app kunt koppelen aan je smartphone. Daarnaast krijg je het roadbook op papier, wat meteen een leuke herinnering aan de reis is.