Veelgestelde vragen auto’s
Classic Tours verzorgt het transport van je klassieke auto mits je deze optie hebt geboekt. Een aantal dagen voor vertrek breng je je auto naar een beveiligde locatie waar je de auto kunt achterlaten. Vervolgens wordt jouw auto inclusief bagage (wat in je auto past) getransporteerd naar het startpunt (1e hotel) van de tour. Het totale transport (max. 8 auto’s) is verzekerd voor een bedrag € 1.200.000. Mocht je je auto nog willen bijverzekeren dan dien je dit zelf te regelen bij je verzekeraar.
Bij onze tours is er altijd Nederlandse reisbegeleiding aanwezig en zij reizen de gehele tour met de groep mee. Ze verwelkomen je, halen je op van het vliegveld en brengen je naar het hotel (mits deze optie geboekt is) en zorgen ervoor dat je wordt ingecheckt in de hotels.
Uiterlijk twee weken voor de vertrekdatum ontvang je alle reisinformatie, mits de reis volledig is betaald. In deze reisinformatie kun je alle reisbescheiden vinden zoals de routes, hotels, checklist, etc.
Hotels rekenen altijd een extra toeslag voor eenpersoonskamers. Deze toeslag is een compensatie voor het hotel, omdat je als alleengebruiker vrijwel altijd een tweepersoonskamer bezet.
Dat is aan jou. Je hebt de vrijheid om te vertrekken en aan te komen in het volgende hotel zoals je wilt. Vaak ontstaan er wel kleine groepjes binnen de groep die graag met elkaar rijden.
Het is niet verplicht maar het is sterk aan te bevelen om een goede reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Er kan altijd iets gebeuren tijdens de reis of voordat je reis begint en je onverhoopt niet mee kan.
Het is niet verplicht maar sterk aan te bevelen. Wij doen er alles aan om je weer op weg te helpen maar als dat niet lukt dan ben je uiteindelijk toch aangewezen op een pechhulpdienst. Dit kan bijvoorbeeld via de KNAC.
Ja, aangezien wij na jouw boeking direct kosten gaan maken voor o.a. vliegtickets, hotels, transport, etc. Maar mocht de reis onverhoopt niet door kunnen gaan dan krijg je uiteraard 100% van het inschrijfgeld terug. Daarnaast zijn er ook annuleringsmogelijkheden en zijn wij aangesloten bij de GGTO zodat je bij calamiteiten altijd (een deel van je) geld terug krijgt.
Nee, helaas niet. Dit dien je zelf te regelen.
Mocht er na een boeking en facturatie toch nog een wijziging plaatsvinden, dan worden er door ons kosten in rekening gebracht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wijzigen van hotelkamers van twee naar één persoon, transport, vlucht etc. Deze kosten worden dan nader bepaald. Tot 4 weken voor aanvang kunnen er nog wijzigingen doorgevoerd worden, mits dit nog mogelijk is.
Indien je de reis annuleert, dien je ons hiervan schriftelijk per mail op de hoogte te brengen. Daarna zullen wij jouw annulering verwerken en ontvang je een creditnota. Wij hanteren hiervoor de algemene voorwaarden.
Indien je nog een deel van de reissom van ons terugkrijgt, zul je een creditnota ontvangen. Het te ontvangen bedrag zal vervolgens binnen 10 werkdagen worden teruggestort. Eventueel gemaakte annuleringskosten kun je indien van toepassing indienen bij de verzekering.
Als je pech krijgt onderweg tijdens een etappe van de tour dan kun je de reisbegeleiding contacteren. Aangezien zij ook de routes rijden zal het nooit lang duren voordat ze ter plaatse zijn. Vervolgens zullen ze trachten om je weer op weg te helpen. Mocht dat niet lukken dan brengen wij je inclusief de auto naar het volgende hotel.
Om het exclusief te houden en om de persoonlijke aandacht te garanderen hebben onze tours maximaal 10 auto’s / 20 deelnemers. Vanaf 6 auto’s gaan onze reizen door. Indien wij genoodzaakt zijn de reis te annuleren wegens te weinig deelnemers, bieden wij altijd alternatieven of kan de reis kosteloos geannuleerd worden.
Bovenstaande is niet van toepassing zolang je op onze routes blijft. Wijk je van de routes af, dan kan het wel zijn dat je deze nodig hebt en dien je hier zelf zorg voor te dragen. Indien je in dat geval meer informatie wilt, adviseren we je om contact op te nemen met bijvoorbeeld de ANWB.
Het liefst zo ver mogelijk van te voren. Want we werken met kleine groepen en dat betekent dat een reis snel volgeboekt is. Daarnaast moeten we tijdig de vliegtickets, transport en hotelkamers reserveren want anders is dit mogelijk volgeboekt.
Je kunt je alleen inschrijven voor een reis via onze website en helaas niet telefonisch of per e-mail omdat dan de kans op fouten erg groot is.
- Stap 1: kies voor een auto- of motorreis en klik op CLASSIC CAR TOURS of CLASSIC BIKE TOURS
- Stap 2: klik op ‘+ extra informatie’ en klik daarna op een gewenste reis
- Stap 3: lees de informatie bij de geselecteerd reis goed door en vink de gewenste opties aan zoals bijvoorbeeld ‘VLIEGTICKET + LUCHTHAVENSHUTTLE, MEERPRIJS 1-PERSOONSKAMER’, etc.
- Stap 4: klik op ‘TOEVOEGEN AAN WINKELWAGEN’
- Stap 5: controleer je geboekte reis in de winkelwagen en indien akkoord klik op ‘DOORGAAN NAAR AFREKENEN’. Bij niet akkoord kun je de betreffende reis verwijderen door op ‘X’ te klikken en weer terug te gaan naar CLASSIC CAR TOURS of CLASSIC BIKE TOURS
- Stap 6: vul de velden met de gevraagde gegevens in waarmee je tevens een account aanmaakt. Selecteer daarna een betaalwijze (iDEAL, Banccontact, SEPA) en vink het vakje aan waarmee je akkoord gaat met onze algemene voorwaarden. Daarna klik je op ‘BESTELLING PLAATSEN EN BETALEN’ en ga je naar de betaalpagina waar je de bank kunt selecteren om de betaling te voltooien. Je ontvangt vervolgens een inschrijfbevestiging op het door jou ingevulde e-mailadres.
Iedere dag krijg je van ons de route in een GPX-file doorgestuurd die je kunt downloaden in je navigatie-app, deze moet wel compatible zijn met GPX-files. Google Maps kun je hier niet voor gebruiken! Daarnaast krijg je het roadbook op papier, wat meteen een leuke herinnering aan de reis is.