1. Boekingen

1.1. Het maken van een boeking

Het afsluiten van een reisovereenkomst gebeurt via het boekingsproces op de website. Iedere reis heeft een eigen boekingspagina, waarin alle gegevens kunnen worden ingevuld. Classic Tours zal je vragen akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Na het voltooien van een boeking, ontvang je binnen enkele minuten een boekingsbevestiging per e-mail.

1.2. Controleren van gegevens

Bij het maken van een boeking, vertrouwen wij erop dat je jouw persoonlijke gegevens correct invult. Indien gegevens niet juist zijn, kan dit consequenties hebben voor jouw reis en zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele extra kosten. Indien wij gegevens voor de vertrekdata van jouw reis dienen te wijzigen, zullen hier wijzigingskosten (zie 2.1) voor gerekend worden. Vooral bij reizen inclusief transport, vliegtickets, etc. is het van belang dat alle gegevens naar juistheid zijn ingevuld. Indien een externe partij wijzigingskosten vraagt voor het wijzigen van gegevens, dan zullen deze kosten aan de klant worden doorgerekend bovenop de wijzigingskosten die wij als Classic Tours in rekening brengen.

2. Wijzigingen

2.1. Wijzigingen toepassen op een boeking

Indien er na het maken van een definitieve boeking nog een wijziging plaatsvindt, dan worden hiervoor de eventuele meerkosten in rekening gebracht. De meerkosten zijn voor bijvoorbeeld: het toevoegen van een persoon, wijzigen van de reisdata, wijzigen van persoonsgegevens, paspoortgegevens of kenteken, etc.
Dit kan uitsluitend tot de 28e dag voor vertrek indien het betrekking heeft tot het verminderen van het aantal reizigers of andere kleine wijzigingen. Vanaf de 28e dag gelden de annuleringsvoorwaarden.

3. Annuleringen

3.1. Annuleringen vanuit Classic Tours

Indien hotels, vliegmaatschappijen of andere derden met betrekking tot jouw reis geen beschikbaarheid hebben, kan het zijn dat jouw reis in overleg geannuleerd wordt door Classic Tours. In dit geval zal je het reeds betaalde bedrag van de reis terug ontvangen.

Indien Classic Tours jouw reis annuleert wegens nalatigheid van de betaling, zal Classic Tours de reeds betaalde aanbetaling als annuleringskosten in rekening brengen. Wanneer er bij de accomodatie(s) en/of eventuele additionele reiseigenschappen meer kosten zijn gemaakt dan deze aanbetaling dekt, zal er een aanmaning volgen.

Mocht Classic Tours een reis annuleren in verband met overmacht (denk hierbij bijvoorbeeld aan een natuurramp, onzekere situatie in het land, negatief reisadvies, uitbraak ziekte) dan wordt er per boeking bekeken welke kosten er gemaakt zijn en of er een deel van de reissom wordt terugbetaald aan de klant.

3.2. Annuleringen vanuit de boeker en/of medereiziger(s)

Met het voltooien van het boekingsproces via de website of via het maken van een telefonische boeking, is er sprake van een definitieve boeking met betalingsplicht. Bij aankoop van reizen heb je geen recht op 14 dagen bedenktijd. Voor meer informatie, klik hier.
Indien je door omstandigheden de reis dient te annuleren, dan dient dit altijd schriftelijk te gebeuren per e-mail aan info@classic-tours.nl. Annuleringen worden alleen verwerkt tijdens kantooruren van maandag t/m vrijdag van 9:00 – 16:00. Een annulering buiten dit tijdsbestek zal worden behandeld op de eerstvolgende werkdag tijdens eerder genoemde uren.

3.3. Annuleringskosten

Indien een reisovereenkomst wordt geannuleerd, zijn voor iedere reiziger annuleringskosten van toepassing. De kosten zijn afhankelijk van de totale reissom en het tijdstip van annuleren. We hanteren de volgende voorwaarden:

  • bij annulering tot de 28ste dag vóór de vertrekdag: de reeds gemaakte kosten van hotels, vliegtickets, transport, diners, huurmotoren, etc;
  • bij annulering vanaf de 28ste dag: de volle reissom.

Indien een reisovereenkomst niet tijdig geannuleerd wordt en Classic Tours dient extra kosten te maken zoals een no-show toeslag vanuit een derde organisatie, dan zullen deze kosten worden doorberekend aan de boeker(s).

3.4. Additionele annuleringskosten

Indien een reis is samengesteld uit meerdere onderdelen, zoals een geboekte vlucht, motortransport en/of huurmotor(en), waarop verschillende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn, hanteren we additionele annuleringskosten. Per geboekt onderdeel, zullen de toegepaste annuleringskosten vanuit de leverancier worden doorberekend bovenop de eerder genoemde annuleringskosten in 3.3. Classic Tours zal je over de additionele annuleringskosten informeren.

4. Groepsreizen

4.1. Minimaal aantal deelnemers groepsreis

Voor onze groepsreizen geldt een minimaal aantal van 8 deelnemers / motoren en 6 auto’s, anders zijn wij genoodzaakt te reis te annuleren. Als op de boekingspagina van de reis een ander aantal vermeld staan, dan is dit aantal leidend. Indien een reis niet voldoende deelnemers heeft, heeft Classic Tours het recht deze groepsreis te annuleren. In overleg met de klant wordt er naar een passend alternatief gezocht.

4.2. Kamerindeling bij groepsreizen

De kamerindeling die wij hanteren bij groepsreizen zijn op basis van de gekozen kamerindeling bij het voltooien van het boekingsproces. Indien je kiest voor een tweepersoonskamer (op indeling), dan kan het zijn dat deze kamer niet over gescheiden bedden beschikt.
Bij het maken van een boeking op een tweepersoonskamer op indeling, ga je akkoord met het volgende: je kiest ervoor dat je bij een andere deelnemer van deze reis op de kamer wordt ingedeeld, die ook deze optie heeft gekozen. Het kan ook zo zijn, dat de kamer niet over gescheiden bedden beschikt. Indien er geen andere deelnemer is, waarmee je de kamer kunt delen, zal Classic Tours de eenpersoonskamertoeslag van de betreffende reis in rekening brengen. Je ontvangt hiervan een e-mail ter informatie en vervolgens de factuur.

4.3. Reisbegeleiding

Tijdens onze groepsreizen is er minimaal één reisbegeleider van Classic Tours aanwezig.

4.4. Foto’s en video’s tijdens groepsreizen

Alle tijdens de reizen gemaakte foto’s en video’s zijn eigendom van Classic Tours en mogen in welke vorm dan ook gebruikt worden als promotiemateriaal. Ook het beeldmateriaal dat in de Whatsapp-Groep van de reis wordt gestuurd, is eigendom van Classic Tours.

5. Betalingen

5.1. Betaling

Aan het einde van het boekingsproces op de website kies je een betaalwijze uit (o.a. iDEAL, Bancontact, SEPA), ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en klik je op ‘BEVESTIGEN’. Je betaalt dan de volledige reissom en je ontvangt vervolgens een inschrijfbevestiging op het door jouw ingevulde e-mailadres.
5.2. Betalingswijze
Bij Classic Tours is het alleen mogelijk om de reis te betalen via de betaalmethoden die op de website vermeld staan of als dat niet lukt, via bankoverschrijving.

6. Voorwaarden vanuit Classic Tours

6.1. Aansprakelijkheid

Alle reizigers bij Classic Tours dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs voor hun desbetreffende voertuig. Reizigers die deelnemen aan onze reizen, rijden te allen tijde onder eigen verantwoordelijkheid, of men nu individueel of in een groep rijdt. Classic Tours kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van ongevallen of andere schade. Iedere aansprakelijkheid van Classic Tours voor immateriële, indirecte, gevolg-of bedrijfsschade is uitgesloten. Classic Tours is niet aansprakelijk indien er sprake is van overmacht.

6.2. Accommodaties

Alle accommodaties die door Classic Tours zijn vastgelegd voor de door jou geboekte reis, zijn met zorg geselecteerd. Als je voor een eenpersoonskamer kiest, is een toeslag verschuldigd. Deze toeslag is een compensatie voor de eigenaar van de accommodatie, omdat je als alleen-gebruiker vrijwel altijd een tweepersoonskamer bezet.

6.3. Tot slot

Classic Tours doet haar uiterste best om jouw geboekte reis goed en zorgeloos te laten verlopen. Helaas kan het soms voorkomen dat je tijdens jouw reis met onvolkomenheden wordt geconfronteerd. Indien dit het geval is dien je hiervan terstond melding te maken bij de betrokken reisbegeleider, zodat deze een passende oplossing kan treffen. De aansprakelijkheid voor Classic Tours (artikel 7:509 BW) wordt beperkt tot maximaal 3 maal de betaalde reissom. Indien de tekortkoming niet binnen een redelijke termijn wordt opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van jouw reis, dien je dit onverwijld te melden bij Classic Tours via e-mail: info@classic-tours.nl.

7. Garantiefonds GGTO

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Classic Tours gebruik van Garantiefonds GGTO (www.stichting-ggto.nl). U kunt dit controleren via de deelnemerspagina van de website van GGTO. Binnen de grenzen van de Garantieregeling (te vinden op de website van GGTO) is de garantie van GGTO van toepassing. In de Garantieregeling leest u op welk (reis)aanbod de garantie van GGTO exact van toepassing is en wat deze garantie inhoudt. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Classic Tours niet worden verleend, kunt u contact opnemen met Garantiefonds GGTO, Johan van Hasseltweg 112, 1022 WZ, Amsterdam, Nederland, via info@stichting-ggto.nl of +31 (0)20 73 71 057.